Introductie

Zakelijke   brieven   en   documenten   zijn   voor   veel   lezers   onbegrijpelijk.   Ook   hoog   opgeleiden   ergeren   zich   aan   onnodig   complexe   teksten.   Als klanten   niet   goed   weten   wat   ze   met   een   brief   of   e-mail   aanmoeten,   jagen   ze   uw   organisatie   op   onnodige   kosten.   U   krijgt   veel   vragen, telefoontjes,   e-mails   en   brieven.   Of   de   klant   doet   eenvoudig   niet   wat   u   van   hem   verwacht.   Dit   kost   u   veel   extra   tijd   en   dus   geld,   terwijl   dat helemaal niet nodig is.

Beter begrijpen van brieven

Uit   onderzoek   blijkt,   dat   slechts   een   klein   deel   van   de   klanten   brieven,   die   ze   van   bedrijven   ontvangen,   in   zijn   geheel   begrijpen   of   tot   zich   door laten   dringen.   Dit   leidt   tot   veel   irritatie   bij   de   klant.   De   betrokken   organisaties   moeten   hun   bedoelingen   dus   nog   een   keer   uitleggen.   Het   is   niet moeilijk   begrijpelijk   te   schrijven,   zodat   90%   u   goed   begrijpt.   In   de   trainingen   “begrijpelijk   schrijven”   leert   u   hoe   u   toegankelijk   en   klantvriendelijk schrijft: u krijgt in de training persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven in korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven en hiermee meer effect te bereiken

Training onderwerpen

De volgende onderwerpen komen in de training “begrijpelijk schrijven” aan de orde: lezen met de ogen van uw lezer helder krijgen wat u wilt zeggen een voor de lezer logische volgorde of structuur maken in een begrijpelijke stijl schrijven correct Nederlands schrijven het geheel aantrekkelijk opmaken een ander uw tekst eens met nieuwe ogen laten bekijken de verschillende soorten teksten onderscheiden in beleidsnota’s, memo’s, beschikkingen, persberichten, brieven, e-mails, websites, blogs en tweets U oefent met verschillende schrijftechnieken en krijgt advies over uw eigen teksten. Na de training komt en blijft u goed in verbinding  met uw klanten door uw nieuwe schrijftechniek. Bent u nieuwsgierig geworden, neem dan vrijblijvend contact met ons op.
S10 kostenbesparingen
Uw partner in bedrijfsvoering
Home  >>  Training  >>  Begrijpelijk schrijven trainingen
Footer van de website rode lijn met lichtblauw gefaded
Nederlandse vlag voor pagina in het Nederlands
kostenbesparingen door S10 consultancy ook Engelstalig
KVK 57521425
BTW Nr.: NL175593978B01
© S10 consultancy ®  2017
0252-225 466
S10 geschreven communicatie training
Persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven. In korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven!
S10 training geschreven communicatie S10 begrijpelijk schrijven in een notendop Pagina inhoud: Training onderwerpen Introductie Beter begrijpen van brieven

Geschreven communicatie training

Optioneel ook in het Engels
naar boven naar boven
Artikelen Artikelen Artikelen

Geschreven communicatie

Introductie

Zakelijke   brieven   en   documenten   zijn   voor   veel   lezers   onbegrijpelijk. Ook   hoog   opgeleiden   ergeren   zich   aan   onnodig   complexe   teksten. Als    klanten    niet    goed    weten    wat    ze    met    een    brief    of    e-mail aanmoeten,   jagen   ze   uw   organisatie   op   onnodige   kosten.   U   krijgt   veel vragen,   telefoontjes,   e-mails   en   brieven.   Of   de   klant   doet   eenvoudig niet   wat   u   van   hem   verwacht.   Dit   kost   u   veel   extra   tijd   en   dus   geld, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Beter begrijpen van brieven

Uit   onderzoek   blijkt,   dat   slechts   een   klein   deel   van   de   klanten   brieven, die   ze   van   bedrijven   ontvangen,   in   zijn   geheel   begrijpen   of   tot   zich door   laten   dringen.   Dit   leidt   tot   veel   irritatie   bij   de   klant.   De   betrokken organisaties   moeten   hun   bedoelingen   dus   nog   een   keer   uitleggen. Het   is   niet   moeilijk   begrijpelijk   te   schrijven,   zodat   90%   u   goed   begrijpt. In   de   trainingen   “begrijpelijk   schrijven”   leert   u   hoe   u   toegankelijk   en klantvriendelijk schrijft: u krijgt in de training persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven in korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven en hiermee meer effect te bereiken

Training onderwerpen

De     volgende     onderwerpen     komen     in     de     training     “begrijpelijk schrijven” aan de orde: lezen met de ogen van uw lezer helder krijgen wat u wilt zeggen een voor de lezer logische volgorde of structuur maken in een begrijpelijke stijl schrijven correct Nederlands schrijven het geheel aantrekkelijk opmaken een ander uw tekst eens met nieuwe ogen laten bekijken de verschillende soorten teksten onderscheiden in beleidsnota’s, memo’s, beschikkingen, persberichten, brieven, e-mails, websites, blogs en tweets U   oefent   met   verschillende   schrijftechnieken   en   krijgt   advies   over   uw eigen teksten. Na   de   training   komt   en   blijft   u   goed   in   verbinding      met   uw   klanten door uw nieuwe schrijftechniek. Bent   u   nieuwsgierig   geworden,   neem   dan   vrijblijvend   contact   met   ons op.
Uw partner in bedrijfsvoering
S10 geschreven communicatie training

3

Training begrijpelijk schrijven
S10 geschreven communicatie training
Persoonlijke adviezen over uw eigen manier van schrijven. In korte tijd leert u meer begrijpelijk te schrijven!